02.11.2019 Kategoria: Akademia Piłkarska, Liceum, Szkoła podstawowa
Ostatnia Mini Bitwa Bramkarska w 2019 roku zagości w Rzeszowie! Turniej odbędzie się przy współpracy z SMS Resovia Rzeszów.
Po turnieju odbędzie się szkolenie dla trenerów bramkarzy w ramach projektu TGK COACH LAB. Tematem warsztatów, które poprowadzi Jarosław Muracki oraz Marek Zator będą ZACHOWANIA BRAMKARZA W SYTUACJACH 1VS1 – nauczanie, trening, analiza. Więcej informacji o szkoleniu znajdziesz tutaj.
BITWA BRAMKARSKA - REJESTRACJA
SZKOLENIE TRENERÓW BRAMKARZY - REJESTRACJA
Program szkolenia trenerów bramkarzy:
1. Kiedy mówimy o sytuacji 1×1 – charakterystyczne kryteria
2. Rodzaje sytuacji 1×1
3. Gdzie? Kiedy? Jak? Rozumienie, czytanie, przewidywanie oraz reagowanie w decydujących sytuacjach
4. Sposoby bronienia w sytuacjach 1×1
5. Metodyka nauczania poszczególnych technik
6. Analiza sytuacji i panel dyskusyjny.
Czas: 180 min
Liczba uczestników: maks. 25 osób
Koszt warsztatów:
• 149 zł
• 99 zł (dla trenerów, którzy zgłoszą min. 5 zawodników do udziału w Mini Bitwie Bramkarskiej w Rzeszowie)
BITWA BRAMKARSKA W SMS RESOVIA:
TERMIN
23.11.2019r. (sobota)
MIEJSCE
BOISKO SMS RESOVIA RZESZÓW
ul. WYSPIAŃSKIEGO 22, RZESZÓW
SYSTEM ROZGRYWEK
Zawodnicy zostaną podzieleni na grupy max. 10 osobowe.
W grupach obowiązuje system gry „każdy z każdym”.
FAZA PLAYOFF:
2 grupy w kategorii wiekowej: do fazy PLAY OFF awansują 2 najlepsze osoby z każdej z nich i rozegrają między sobą półfinały (systemem pucharowym – 1A – 2B, 2A – 1B), a następnie mecz o 3. miejsce oraz finał.
3 grupy w kategorii wiekowej: do fazy PLAY OFF awansują po 4 osoby z każdej grupy. Rozegrają one między sobą mecze systemem pucharowym zgodnie z drabinką zamieszczoną w Regulaminie. Następnie zwycięzcy fazy PLAY OFF zmierzą się w pojedynkach każdy z każdym, a o tryumfie zadecyduje mała tabelka.
4 grupy w kategorii wiekowej: do fazy PLAY OFF awansują 3 najlepsze osoby z każdej grupy. Rozegrają one między sobą mecze systemem pucharowym zgodnie z drabinką zamieszczoną w Regulaminie. Następnie zwycięzcy fazy PLAY OFF zmierzą się w pojedynkach każdy z każdym, a o tryumfie zadecyduje mała tabelka.
6 grup w kategorii wiekowej: do fazy PLAY OFF awansują 2 najlepsze osoby z każdej grupy. Rozegrają one między sobą mecze systemem pucharowym zgodnie z drabinką zamieszczoną w Regulaminie. Następnie zwycięzcy fazy PLAY OFF zmierzą się w pojedynkach każdy z każdym, a o tryumfie zadecyduje mała tabelka.
8 grup w kategorii wiekowej: do fazy PLAY OFF awansują 2 najlepsze osoby z każdej grupy. Rozegrają one między sobą mecze systemem pucharowym zgodnie z drabinką zamieszczoną w Regulaminie.
Ostateczne zasady rozgrywek w każdej kategorii wiekowych zostaną ogłoszone w trakcie imprezy (w zależności od ilości zgłoszonych zawodników).
O kolejności w tabeli decydują:
Punkty
Bezpośredni pojedynek
Zdobyte bramki
Stosunek bramek
Jeżeli powyższe nie przyniosą rozstrzygnięcia należy przeprowadzić dodatkowy mecz.
CZAS ORAZ POLE GRY
1. Czas gry jednego meczu wynosi 2 minuty.
2. Wielkość bramek oraz odległość między nimi:
- 4 x 1,8 m – odległość 16 metrów – linia strzału w odległości 8 metrów od każdej z bramek (żak)
- 5 x 2 m – odległość 16 metrów - linia strzału w odległości 5 metrów od każdej z bramek (orlik, młodzik)
- 7,32 – 2,44 m – odległość 22 metry (trampkarz, junior mł., junior st., OPEN) – linia strzału w odległości 6 metrów od każdej z bramek
3. Pole gry:
(żak) (orlik, młodzik) (trampkarz, junior mł., junior st., senior)
CEL GRY
Celem gry jest zdobycie w ciągu 2 minut trwania meczu jak największej ilości bramek.
Wygrywa bramkarz, który w tym czasie zdobył większą ilość goli od swojego przeciwnika.
PUNKTACJA
Zwycięstwo – 3 pkt.
Remis – 1 pkt.
Porażka – 0 pkt.
SĘDZIA
Każdy mecz prowadzony jest przez sędziego, który decyduje o uznaniu gola, bądź nie oraz rozstrzyga sporne sytuacje.
ROZPOCZĘCIE GRY
Każdy pojedynek rozpoczyna się na środku boiska. Bramkarze stoją bokiem do siebie (jak w koszykówce). Sędzia podrzuca nad nimi piłkę. Zawodnik, który wywalczy piłkę (tj. zagarnie ją na swoją stronę) rozpoczyna grę z wyznaczonego pola. Możliwe jest zdobycie gola bezpośrednio przy rozpoczęciu gry poprzez uderzenie piłki w kierunku bramki przeciwnika. Każdy zawodnik ma obowiązek walczyć o piłkę, tj. rywalizować o nią w powietrzu. W przypadku braku rywalizacji (skoku do piłki), na koncie przeciwnika od razu zapisany zostaje gol.
PRZEBIEG GRY
1) Bramkarze uderzają (rzucają) w dowolny sposób na zmianę na bramkę przeciwnika.
2) Zawodnik wykonuje uderzenie (rzut) z wyznaczonego pola.
3) Piłki dorzucane są do każdej z bramek przez wolontariuszy.
4) Jeżeli piłka znajduje się na polu bramkarza, w momencie, gdy jest jego kolej ma on obowiązek wykorzystać tą piłkę. Gdy piłka znajduje się poza wyznaczonym polem gry, wykorzystuje on futbolówkę znajdującą się w bramce, bądź dorzuconą przez wolontariusza.
5) Zawodnik musi zagrać piłkę w czasie nie dłuższym niż 6 sekund (po upływie tego czasu traci piłkę na korzyść przeciwnika).
6) Gol zostaje uznany, gdy piłka po uderzeniu przez bramkarza całym obwodem przekroczy linię bramkową (bramka samobójcza również zostaje uznana).
7) W przypadku remisu w półfinale, bądź finale sędzia zarządza 30. sekundową dogrywkę. Jeśli ona nie przyniesie rozstrzygnięcia, obowiązuje zasada „złotego gola”.
8) Jeśli piłka po uderzeniu bramkarza nr 1 (B1) zostanie odbita od słupka (poprzeczki) bramki B2, bądź od B2 i wróci ponownie na pole gry B1, wówczas bez względu na kolejność ma on możliwość oddania kolejnego uderzenia.
9) Jeśli piłka po uderzeniu bramkarza nr 1 (B1) zostanie odbita od słupka (poprzeczki) bramki B2, bądź od B2 i znajdzie się w bramce B1, wówczas gol zostaje uznany.
NIEDOZWOLONA GRA
1) Uderzenie (rzut) z poza wyznaczonego pola (z wyjątkiem rozpoczęcia gry).
2) Uderzenie (rzut) piłką dorzuconą przez kibiców.
3) Uderzenie (rzut) w nieodpowiedniej kolejności.
KARY
Za niesportowe zachowanie (ordynarne słownictwo, ubliżanie, prowokowanie przeciwnika, nadmierną dyskusję z sędzią, celowe uderzenie piłką w kibiców, grę na czas itp.): za pierwszym razem zawodnik zostaje upomniany, za drugim razem traci ze swojego konta dwa gole, natomiast po ponownym przewinieniu w trakcie jednego meczu zostaje zdyskwalifikowany (walkower dla przeciwnika).
PROGRAM:
8:45 OTWARCIE BIURA ZAWODÓW (rejestracja)
9:30 OTWARCIE TURNIEJU
9:40 ODPRAWA TECHNICZNA (mecz pokazowy)
10:00 ROZGRYWKI - ŻAK, ORLIK (rejestracje pozostałe kategorie)
11:30 ROZGRYWKI - MŁODZIK, TRAMPKARZ (rejestracja)
13:00 ROZGRYWKI - JUNIOR
14:00 ZAKONCZENIE TURNIEJU
WARUNKI UCZESTNICTWA:
Udział w rozgrywkach możliwy jest w ramach 6 kategorii wiekowych: żak, orlik, młodzik, trampkarz, junior (młodszy i starszy), senior.
Koszt uczestnictwa w turnieju wynosi 49zł! Zawodnik w pakiecie otrzymuje wodę, ubezpieczenie NW, dyplom.
Rozgrywki sportowe przeznaczone są w szczególności dla bramkarzy i bramkarek na co dzień uprawiających piłkę nożną, jednak udział w zawodach może wziąć każdy chętny
W przypadku osób poniżej 18 roku życia wymagana jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych (okazana w Biurze Zawodów podczas potwierdzenia udziału).
REJESTRACJA:
Każdy potencjalny zawodnik musi zgłosić chęć uczestnictwa w dedykowanej zakładce ‘Rejestracja’ na stronie bitwabramkarska.pl/mini-bitwa, podając imię i nazwisko, rok urodzenia, aktualny klub, adres mailowy oraz numer telefonu kontaktowego. Udział w rozgrywkach należy potwierdzić w Biurze Zawodów w dniu imprezy.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA! Decyduje kolejność zgłoszeń.
W ciągu dwóch dni roboczych od zgłoszenia zawodnik otrzyma na podany adres mailowy zwrotną informację z potwierdzeniem rezerwacji, jeśli w danej kategorii wiekowej są wolne miejsca. W wiadomości zostaną podane także dane do przelewu.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki w trakcie trwania zawodów. Udział w rozgrywkach jest dobrowolny i podejmowany na własne ryzyko.
Turniej będzie się odbywał w 5 kategoriach wiekowych:
żak – 2012 – 2011
orlik – 2009 – 2010
młodzik – 2007 – 2008
trampkarz – 2005 – 2006
junior – 2001 – 2004
PRZEBIEG GRY:
Bramkarze uderzają (rzucają) w dowolny sposób na zmianę na bramkę przeciwnika.
Zawodnik wykonuje uderzenie (rzut) z wyznaczonego pola.
Zawodnik nie może ustawiać piłki w wybranym miejscu. Chcąc uderzać z podłoża, piłka musi być w ruchu w momencie uderzenia. Jeżeli po wyrzuceniu z rąk piłka przekroczy linię strefy uderzenia, ruch zyskuje przeciwnik.
Piłki dorzucane są do każdej z bramek przez wolontariuszy. Kibice mogą odkładać piłki wyłącznie obok jednego ze słupków.
Jeżeli piłka znajduje się na polu bramkarza, w momencie, gdy jest jego kolej ma on obowiązek wykorzystać tą piłkę. Gdy piłka znajduje się poza wyznaczonym polem gry, wykorzystuje on futbolówkę znajdującą się w bramce lub obok niej.
Zawodnik musi zagrać piłkę w czasie nie dłuższym niż 6 sekund (po upływie tego czasu traci piłkę na korzyść przeciwnika).
Gol zostaje uznany, gdy piłka po uderzeniu przez bramkarza całym obwodem przekroczy linię bramkową (bramka samobójcza również zostaje uznana).
W przypadku remisu w półfinale, finale, bądź meczach toczonych systemem pucharowym sędzia zarządza 30. sekundową dogrywkę bez przerywania dotychczasowej gry. Jeśli ona nie przyniesie rozstrzygnięcia, obowiązuje zasada „złotego gola”.
Jeśli piłka po uderzeniu bramkarza nr 1 (B1) odbije się od słupka (poprzeczki) bramki B2, bądź od B2 i zostanie w polu gry, to bramkarz uderzający (B1) może przejęć piłkę (bez użycia rąk) i wykonać akcję 1vs1 z B2 (uderzenie do bramki może nastąpić z dowolnego miejsca w polu gry). Akcja kończy się, gdy padnie gol, B2 przechwyci piłkę, piłka opuści pole gry lub minie 6 sekund od rozpoczęcia akcji 1vs1.
Jeżeli podczas akcji 1vs1 bramkarz broniący sfauluje przeciwnika, to sędzia zarządza rzut karny ze środka boiska. Rzut karny wykonywany jest niezwłocznie na sygnał sędziego.
Jeśli piłka po uderzeniu bramkarza nr 1 (B1) zostanie odbita od słupka (poprzeczki) bramki B2, bądź od B2 i znajdzie się w bramce B1, wówczas gol zostaje uznany.
NIEDOZWOLONA GRA:
Uderzenie (rzut) z poza wyznaczonego pola (z wyjątkiem rozpoczęcia gry).
Uderzenie (rzut) piłką dorzuconą przez kibiców.
Uderzenie (rzut) w nieodpowiedniej kolejności.
Gol zdobyty w wyniku gry niedozwolonej nie zostaje uznany. Możliwość grania otrzymuje przeciwnik.
KARY:
Za niesportowe zachowanie (ordynarne słownictwo, ubliżanie, prowokowanie przeciwnika, nadmierną dyskusję z sędzią, celowe uderzenie piłką w kibiców, grę na czas itp.): za pierwszym razem zawodnik zostaje upomniany, za drugim razem traci ze swojego konta dwa gole, natomiast po ponownym przewinieniu w trakcie jednego meczu zostaje zdyskwalifikowany (walkower dla przeciwnika).
Mistrzostwa sportowego Resovia w Rzeszowie
Czytaj więcej
Mistrzostwa sportowego Resovia w Rzeszowie
Czytaj więcej
Mistrzostwa sportowego Resovia w Rzeszowie
Czytaj więcej
dodatkowe zajęcia wyrównawcze
Czytaj więcej